ZUS w Pile już miga do klientów

30.04.2016   Autor: AK
---

W Pile osoby niesłyszące mogą korzystać z usług wideo-tłumaczenia na język migowy. Usługa jest dostępna w placówce ZUS w Pile, ul. Dr. Drygasa 7.

Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać z wideo-tłumaczenia przy wyborze tematu obsługi na biletomacie powinny wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mają możliwość umówienia wizyty w jednostce z usługą wideo-tłumaczenia za pośrednictwem tego portalu.

W 243 placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w całym kraju osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników przeszkolonych z języka migowego. Dzięki ich umiejętnościom w ubiegłym roku około 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy.

- Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Stąd też ZUS uruchomił usługę wideo-tłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach swoich 43 oddziałów - informuje Małgorzata Jagiełka, rzecznik prasowy oddziału ZUS w Pile.

Większość budynków ZUS w kraju została przystosowana do potrzeb niepełnosprawnych. Znajdują się w nich specjalne pochylnie, windy lub tzw. transportery schodowe. Drzwi wejściowe do sal obsługi otwierają się automatycznie,
a w samych salach zlikwidowane zostały wszelkie bariery budowlane w postaci progów, stopni i wąskich korytarzy. Także urzędomaty ZUS dostosowane są do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group