Od 14 grudnia wchodzi zmieniony rozkład jazdy pociągów. Co się zmienia? Sprawdziliśmy.
Najpierw o utrudnieniach. - Na utrudnienia muszą się też przygotować podróżni jeżdżący między Piłą a Poznaniem - mówi w rozmowie z Radiem Poznań prezes Kolei Wielkopolskich Marek Nitkowski. Od 31 marca przez kilka tygodni pociągi będą jeździły po jednym torze, a to zwiększa ryzyko opóźnień. Chodzi o odcinek między Obornikami, a Rogoźnem. A także w kwietniu między Obornikami a Wagrowem.
Najwięcej zmian czeka podróżnych podróżujących na trasie między Piłą a Krzyżem Wielkopolskim przez Wieleń i Trzciankę. Ta linia nie doczekała się i w najbliższym czasie nie doczeka się elektryfikacji. To spory problem również dla przewoźników. - To podnosi koszty obsługi - mówi w Radiu Poznań Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
Tak czy siak na tej trasie do tej pory Polregio oferowała 10 połączeń w obie strony, a Koleje Wielkopolskie jedno. Od 14 grudnia ta proporcja ulega zmianie. Koleje Wielkopolskie obsłużą 9 połączeń, a 3 pary pociągów poprowadzi Polregio. To oznacza o jedną parę pociągów na tej trasie więcej niż dotychczas. Choć jak sam przyznaje dyrektor Pilarczyk z powodu braku elektryfikacji odcinka Krzyż Wielkopolski - Piła oferta przewozowa Kolei Wielkopolskich nie jest tak ciekawa, jakby była w przypadku linii zelektryfikowanej.
Poranne połączenia na tej trasie do Piły to pociąg Kolei Wielkopolskich (odjazd 6.26, przyjazd 07.15) oraz TLK "Krajna" (odjazd 6.46, przyjazd 07.35). Następne bezpośrednie połączenie z Krzyża jest dopiero o 9.26, przyjazd do Piły 10.15, a kolejne o 10.45, przyjazd do Piły 11:34. Oba są realizowane przez Koleje Wielkopolskie. Z kolei popołudniu w drogę powrotną będzie można się udać na przykład pociągiem o godz. 15.40, przyjazd do Krzyża 16.31. Następny z Piły odjedzie o godz. 16.27 i dotrze do Krzyża o 17.18, a kolejny odjedzie o godz. 17.52, przyjazd do Krzyża 18.43.
Od 14 grudnia przez Krzyż Wielkopolski i Trzciankę nie będzie kursował pociąg PKP Intercity "Zamoyski", który był bezpośrednim połączeniem między innymi z Warszawą. W nowym rozkładzie "Zamoyski" pojedzie z Rzeszowa przez Warszawę do Piły. Tutaj będzie rozdzielony. Pierwszy skład pojedzie do Szczecina przez Wałcz, a drugi do Kołobrzegu.
Z kolei na linii z Krzyża do Piły i dalej do Złotowa i Gdyni kursować będzie pociąg PKP Intercity TLK "Krajna". Od połowy grudnia będą na tej trasie kursowały dwie pary tych pociągów. Drugą parę tworzy TLK „Bory Tucholskie”, którego trasa również prowadzi z Gorzowa przez Krzyż, Piłę, Złotów do Gdyni Głównej. Na samej trasie z Piły do Złotowa będzie kursować o jedna para pociągów Polregio więcej niż dotychczas. Było 6 par, będzie siedem.
Poranny pociąg pojedzie o 6.50 ze Złotowa, planowy przyjazd do stacji Piła Główna to 7.19. Następny jest dopiero o 8.39, przyjazd do Piły 9.09. Z kolei popołudniu w drogę powrotną będzie można się udać do Złotowa pociągiem o 14.42, przyjazd 15.10, 15.51, przyjazd 16.19, oraz 17.33, przyjazd 18.01.
Komentarze