Więcej pociągów w stronę Poznania?

Więcej pociągów w stronę Poznania?

- Ruszamy z budową drugiej „nitki” mostu kolejowego w Obornikach – montujemy nowe przęsło przeprawy, ważące łącznie ponad 500 ton - informuje rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Radosław Śledziński. Most oraz mijanka w parkowej mają pozwolić na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na trasie Piła - Poznań. 

Konstrukcja ma blisko 154 metry długości. Do Obornik trafiła we wstępnie zmontowanych częściach, które na placu budowy zostaną połączone w przęsła: dwa 45,35 m i jedno 63 m. Łącznie ważą one ponad 500 ton. Każdy z elementów zostanie precyzyjnie osadzony na istniejących podporach nurtowych przy wykorzystaniu specjalnego dźwigu, ustawionego na brzegu rzeki, tuż obok obecnej „nitki” mostu kolejowego. - Po zamontowaniu przęseł konstrukcja zostanie połączona, a następnie ułożymy na niej nowy tor i zamontujemy sieć trakcyjną - dodaje rzecznik PKP PLK. 

Trasa kolejowa Piła - Poznań zyska w sumie ponad 3 km drugiego toru. 2 km między posterunkiem Oborniki Wielkopolskie Most, a stacją Oborniki Wielkopolskiej oraz w Parkowej, gdzie PKP PLK budują "mijankę", czyli dodatkowy tor z rozjazdami na długości ponad 1,2 km. - Dzięki likwidacji „wąskiego gardła”, na najbardziej obciążonym ruchem odcinku linii kolejowej, możliwe będą przejazdy większej liczby pociągów - zapewnia kolejowa spółka. 

Realizowane obecnie prace o blisko 10% zwiększą liczbę dwutorowych odcinków na linii Poznań – Piła. Obecnie pociągi korzystają z dwóch torów między Poznaniem a Obornikami (ok. 26 km) praz Dziembówkiem a Piłą (ok. 10 km). Czy będą dalsze budowy pozwalające zwiększyć ilość dwóch torów na tej trasie? PKP odpowiada wymijająco. - Na bieżąco analizujemy możliwości kolejnych prac na trasie – będziemy je mogli konkretyzować w kolejnych latach, gdy znane będą źródła finansowania w następnej perspektywie UE.

Do tej pory zakończona w 2019 roku modernizacja całej linii skróciła czas przejazdu. Najszybsze pociągi pokonują odcinek Piła - Poznań w ok. 70 minut. To nawet  35 minut krócej niż wcześniej. 

fot. PKP PLK

Komentarze

Funkcja dodania komentarzy pod tym artykułem jest wyłączona. Napisz do nas jeżeli chcesz wypowiedzieć się na ten temat.