PKP i Ministerstwo Infrastruktury zaprezentowały trasy, na które wyjadą nowe hybrydowe zespoły trakcyjne Impuls wyprodukowane w nowosądeckim Newagu oraz jednostki spalinowe dzierżawione przez PKP. Na ich trasie jest między innymi Piła.
Pierwszy z 35 pojazdów dotrze do Intercity na początku 2027 roku, a dostawy wszystkich Impulsów mają się zakończyć do końca czerwca 2029 roku.
- Spalinowo-elektryczne jednostki od początku były kupowane z myślą o obsłudze ośrodków, które nie mają połączeń dalekobieżnych wcale lub też które mają tych połączeń bardzo mało. Do pociągów szybko przylgnęła więc łatka “likwidatorów wykluczenia komunikacyjnego”. Poza trasami dla “hybryd” PKP Intercity przekazało też, gdzie pojadą co najmniej 22 lub nawet 32 spalinowe jednostki, na których wynajem PKP Intercity ogłosiły przetarg kilka tygodni temu - informuje branżowy portal rynek-kolejowy.pl.
Każda z tras w tym ta z Krzyża przez Piłę do Chojnic i dalej w stronę Gdyni ma być obsługiwana zarówno przez pojazdy hybrydowej jak i spalinowe.
– Pociągi hybrydowe będą stanowić podstawę tej oferty, natomiast uzupełnią je pociągi spalinowe. Będą to 22 jednostki z opcją rozszerzenia o 10 kolejnych jednostek. Te pojazdy, które chcemy wynająć, będą sukcesywnie wchodziły do eksploatacji od grudnia tego roku – mówił cytowany przez rynek-kolejowy.pl Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Pierwszą z stras nowych pojazdów ma być połączenie ze Szczecina do Gdyni przez Pomorze Środkowe, co ominie nasz region. Za to drugi połączenie to już istniejąca trasa z Gorzowa Wielkopolskiego do Gdyni przez Piłę.
Jak przekazał Janusz Malinowski, pierwszy hybrydowy Impuls ma zacząć jazdy testowe i homologacyjne w kwietniu przyszłego roku. W 2027 roku do obsługi PKP Intercity trafi 16 takich jednostek. Ostatnie pociągi dotrą do przewoźnika do końca czerwca 2029 roku.
Komentarze