"Mobilny urzędnik" dobre rozwiązanie na czas epidemii?

05.02.2021   Autor: Michalina Pieczyńska-Chamczyk
1261---21
Urząd przyjazny obywatelowi”, „urząd frontem do klienta”, czy po prostu „przyjazny urząd” - któż z nas nie słyszał podobnych haseł promocyjnych. Trzcianecki Urząd Miejski wdrożył swoje. „Mobilny urzędnik” to nie hasło, ale usługa skierowana do tych wszystkich, którzy z dotarciem do ratusza mają obiektywne trudności.

Dopóki człowiek chodzi, to idzie to jakoś wytrzymać... - twierdzi Edward Henyk z Trzcianki, którego odwiedził dziś mobilny urzędnik. Tę funkcję powierzono Paulinie Baniak, która w trzcianeckim ratuszu na co dzień zajmuje się obsługą przedsiębiorców. Od teraz do zakresu obowiązków pani Pauliny dołączyło odwiedzanie klientów urzędu, którzy nie mogą dotrzeć do niego osobiście.

- Ta osoba do nas dzwoni, mówi jaka jest sytuacja, czego potrzebuje. Jeśli nie da się tego załatwić przez telefon, jest to dosyć proste postępowanie, na przykład wnioskowe, tylko złożenie wniosku, mogę jechać sama. Jeśli sprawa jest trudniejsza, mogę jechać z pracownikiem merytorycznym - wyjaśnia Paulina Baniak, koordynator projektu „Mobilny urzędnik”, UM Trzcianki. 

Pani Paulina pakuje laptop, minidrukarkę i skaner. Tak wyposażona może udać się do klienta. Pierwszą odwiedzoną w ramach projektu „Mobilny urzędnik” osobą jest Edward Henyk.

Takie coś potrzebne jest, o dużo jest takich ludzi w Trzciance, żeby im można pomóc - dodaje Edward Henyk. 

Pomocą tą mogą być objęci jednak nie tylko seniorzy, czyli osoby, które ukończyły 65. rok życia, ale także osoby niepełnosprawne, opiekunowie osób zależnych, ale także np. ciężarne z zaleceniem leżenia.

Wiele osób ma trudności z dostaniem się, jest coraz więcej osób w wieku senioralnym, nie wszyscy są w stanie tutaj trafić. Coraz bardziej postępuje cyfryzacja zadań realizowanych przez samorząd, wobec czego takim osobom wykluczonym, czy to transportowo, czy cyfrowym, należy pomóc - zapewnia Krzysztof Jaworski, burmistrz Trzcianki. 

„Mobilny urzędnik” to pilotażowy projekt realizowany we współpracy z Regionalnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej przez 40 gmin na terenie całego kraju. Aby skorzystać z usługi „Mobilnego urzędnika”, należy zgłosić się do koordynator projektu w trzcianeckim urzędzie - Pauliny Baniak pod numerem tel. 67 352 73 25.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group