Podsumowanie sezonu wielkopolskiej turystyki

28.10.2023   Autor: Artur Maras
1127---777
Turyści są coraz bardziej świadomi i wymagający. Poszukują jakości oraz oferty zgodnej z ich indywidualnymi preferencjami. Coraz częściej zwracają także uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska. To wnioski z podsumowania tegorocznego sezonu turystycznego, którego w Poznaniu dokonała Wielkopolska Organizacja Turystyczna. 
  
Choć z wakacyjnych urlopów pozostały już tylko zdjęcia i wspomnienia, to branża nadal liczy zyski i straty. Tegoroczny sezon po ostatnich latach tąpnięć był dla turystki raczej udany. Nie licząc nadbałtyckich kurortów...  



- Taniej jest wyjechać za granicę, niż pojechać nad nasze polskie, przepiękne, ale kapryśne morze. Mimo to agroturystyka, a w zasadzie trzeba już mówić turystyka wiejska bardzo się rozwinęła - tłumaczy Krystyna Święcicka, prezes Wielkopolskiego Towarzystwa Agroturystyki i Turystyki Wiejskiej. 
 
Bo nie każdy chciał wyjechać na urlop od razu za granicę, a przez wysokie ceny w nadmorskich i górskich ośrodkach, zyskała pozostała część kraju. W tym także Wielkopolska. I tego roku na popularności nie straciła agroturystyka. Jej renesans zapoczątkowała pandemia koronawirusa. 
 
- Pandemia spowodowała to, że nagle wzrosło zainteresowanie terenami, które były dotąd nieodkryte. Każdy chce znaleźć swoje miejsce, które jest nietuzinkowe. Wielkopolska jest w tym zakresie znakomitym miejscem wyboru - mówi Jacek Bogusławski, etatowy członek zarządu województwa wielkopolskiego.
 
Pełna niezwykłych miejsc, ale i historii. Jedną z pereł w naszej turystycznej koronie jest Szlak Piastowski.  
 
- Tego nie ma nikt inny. Na ten szlak wydaliśmy ostatnio jako samorząd bardzo dużo środków. Dzięki temu zdążyliśmy go odbudować, wytyczyć jego nowy przebieg i oznakować - przypomina Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej.
 
Samorząd województwa od kilku lat promuje także Wielka Pętlę Wielkopolski, czyli szlak kajakowy. 

- Zostały pobudowane mariny i przystanie i staliśmy się rozpoznawalną marką na rynku europejskim - dodaje Tomasz Wiktor.
 
Bo przyroda to nasz największy turystyczny walor, na którym można także zarobić. Dostrzegają to coraz częściej władze samorządowe. Złotów stara się o nadanie miastu statusu uzdrowiska.  
- Mieszkańcy miasta, ale przede wszystkim turyści będą mogli na tym zyskać, bo my będziemy mieli zdrowe środowisko, w którym będziemy żyć i funkcjonować, natomiast osoby z zewnątrz będą do nas przyjeżdżać - twierdzi Kamila Krzanik-Dworanowska, dyrektorka Muzeum Ziemi Złotowskiej.
 
W turystyce liczy się także różnorodność. W branży na popularności zyskuje hasło: hotel dla wszystkich, czyli hotel dla nikogo. Rynek musi coraz bardziej wsłuchiwać się w zróżnicowane potrzeby klientów. 
 
- To jest bardzo ważne. My nie możemy oferować usług wszystkim, ponieważ nie jesteśmy w stanie zaspokoić tych oczekiwań. Taka jest natura tego zjawiska. Ważne, żebyśmy wiedzieli komu chcemy zaoferować te usługi. Kto jest naszym gościem - mówi Violetta Hamerska, ekspert Guest & Employee Experience.  
 
Ci zwracają uwagę nie tylko na wnętrza czy jakość obsługi, ale także na to co znajduje się na ich talerzach.  
 
- Wśród tych trendów mamy przede wszystkim lokalność, zrównoważony rozwój, mamy zero waste czyli niemarnowanie produktów, zarówno jeżeli chodzi o gospodarstwa, ale także jeżeli chodzi o restauracje. Mamy także sezonowość - przypomina Magdalena Tomaszewska-Bolałek, Uniwersytet SWPS, Kuchniokracja. 
 
I to nie tylko na talerzu. Choć to sezon letni jest najbardziej popularnym okresem urlopowym, to coraz częściej wyjeżdżamy też na kilkudniowe wypady w ciągu całego roku.  

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group