Pasażerowie zadowoleni są z usług Kolei Wielkopolskich

02.12.2021   Autor: Redakcja
1412---122
Koleje Wielkopolskie przeprowadziły badania jakości świadczonych przez nich usług. Przepytano ponad 1700 pasażerów podróżujących na wszystkich obsługiwanych przez nich liniach. Z badania wynika, że 86% pytanych poleciłoby usługi Kolei Wielkopolskich.

Z badań wynika, że ponad połowa pasażerów (60%) korzysta z pociągów KW w celu dojazdu do szkoły i do pracy. 

- Trzeba także podkreślić, że wzrasta liczba osób podróżujących w celach wypoczynkowych (z 4% do 14%). Jest to zasługą zwiększenia popularności turystyki kolejowej, którą intensywnie promujemy. Zarówno cykl Wakacje z Kolejami Wielkopolskimi, jak i rozbudowanie naszej strony internetowej w zakresie turystyki pieszej i rowerowej procentuje wzrostem zainteresowania aktywnego spędzania czasu w regionie - czytamy w raporcie. 

Niemal połowa pasażerów dociera na dworzec pieszo, ale zwiększa się liczba tych, którzy dojeżdżają na stację rowerem, tak jest m.in. w Pile. Dla podróżujących pilan najważniejszym elementem rozkładu jazdy jest częstotliwość połączeń. W drugiej kolejności czas przejazdu oraz bliska lokalizacja stacji. 

Ponadto pasażerowie coraz częściej kupują bilety za pomocą aplikacji. Ten rodzaj usługi jest szczególnie popularny m.in. na odcinku Poznań – Piła. 
- Należy jednak wziąć pod uwagę, że na ten wynik ma również wpływ forma przeprowadzenia badania. W tym roku kwestionariusz dostępny był online, a nie w formie papierowej, w pociągach, jak w poprzednich latach - podkreśla raport. Niezmiennie największym uznaniem cieszy się wśród podróżnych uprzejmość i kompetencja obsługi pociągu – w badaniach zdobyła aż 98% ocen dobrych i bardzo dobrych, wysoko oceniane są też: bezpieczeństwo i czystość w pociągu - czytamy dalej. 

Badani wysoko też ocenili szybkość podróżowania pociągami Kolei Wielkopolskich w porównaniu z podróżą samochodem, czy autobusem. 

- Zauważamy również krytyczne głosy naszych podróżnych. Mierzymy się z tym, że najsłabiej ocenianym elementem przez podróżnych jest dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań. Na większości z badanych odcinków linii, zapytani o opinię na temat obecnego rozkładu jazdy, podróżni najczęściej wystawiają ocenę dostateczną. Ma to zapewne związek z wieloma utrudnieniami w postaci realizowanych prac modernizacyjnych przez zarządcę infrastruktury oraz ograniczeniami w kursowaniu pociągów w okresie pandemii - kończy się raport. 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group