
– Powinny samorządy w tym czasie, tego pierwszego kwartału, czy też do okresu majowego być bardziej aktywne. Po to aby tutaj wystąpić, uzasadniać i aby angażować się w to, by ta linia kolejowa ze środków perspektywy unijnej 21-27 została wpisana i żeby nastąpiła modernizacja tego odcinka - mówi Krzysztof Czarnecki, poseł na Sejm RP, Prawo i Sprawiedliwość
Ten wart miliard złotych remont ma obejmować nie tylko wspomnianą elektryfikację, ale także wymianę części torowisk i peronów. Jeżeli na podstawie przygotowanego studium wykonalności, w maju zapadnie decyzja o wpisaniu tej linii do rządowego programu, zostaną na ten cel przyznane środki z rozdania 2021-2027. Realny termin rozpoczęcia prac to 2023 r. Elektryfikacja odcinka Piła – Krzyż ma wpłynąć na jakość połączeń kolejowych. Część przewoźników wycofała bowiem pociągi dalekobieżne ze względu na konieczność zmiany lokomotywy na spalinową na tym odcinku trasy.
Komentarze