Będzie szybciej koleją z Piły do Poznania. PKP PLK likwiduje w Obornikach tak zwane wąskie gardło. Będzie tam drugi tor i nowy most.
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na budowę drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie. Inwestycja będzie prowadzona na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie. Inwestycja PKP PLK obejmuje też budowę mijanki w Parkowie. To znaczy, że pociągi na tym odcinku będą jeździć szybciej.
Do przetargu stanęło 10 podmiotów. Najniższą ofertę złożyła firrma PORR na niemal 123 mln zł - donosi kolejowy portal. Realizacja prac będzie sfinansowana z KPO. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 20 miesięcy na zrealizowanie zadania.
- Budowa drugiego toru jest kluczowa do zwiększenia przepustowości LK 354, warunkującym możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp. - podawał inwestor.
Komentarze