Jak zacząć sprzedawać w internecie przy minimalnym nakładzie kosztów

Jak zacząć sprzedawać w internecie przy minimalnym nakładzie kosztów
Jedną z przeszkód w założeniu i rozwijaniu prężnie prosperującego sklepu internetowego jest konieczność rozbudowy i utrzymania fizycznej infrastruktury. Poza prowadzeniem strony internetowej i utrzymywania kontaktu z klientem sklep musi też sprowadzać i przechowywać towary, kompletować zamówienia, pakować je i wysyłać do klientów. Niby oczywiste, ale wymaga to inwestycji w powierzchnię magazynową, jak i zatrudnienia pracowników, szczególnie jeżeli biznes dobrze się rozwija, co wymusza konieczność powiększania powierzchni i zatrudniania. Niejedno przedsiębiorstwo padło ofiarą własnego sukcesu i pogrążyły je przestoje wywołane przeprowadzką do nowej siedziby albo brakami kadrowymi. Jednym z rozwiązań tego problemu jest fulfillment.
 
Fulfillment? A co to?
Fulfillment, to wykonywana przez firmę zewnętrzną kompleksowa obsługa logistyki na rzecz sklepów internetowych. Usługa ta obejmuje:
Odbiór dostaw i przyjęcie towaru - Towary od producenta trafiają prosto do magazynów operatora, gdzie zostają przyjęty na stan magazynowy i udostępniony do sprzedaży przez sklep on-line. Właściciel sklepu musi tylko zapłacić za ich zakup.

Magazynowanie - Towary przechowywane są w magazynach operatora, który dysponuje oczywiście rozbudowaną infrastrukturą, jakiej nie będzie mieć do dyspozycji niewielki sklep. Co więcej, dysponuje też wiedzą, doświadczonymi pracownikami i standardami organizacji, dzięki którym produkty umieszczane są tak, aby najpopularniejsze były łatwo dostępne podczas kompletacji zamówień.

Obsługę zamówień: kompletację i pakowanie - Sklepu internetowy informuje operatora o złożeniu zamówienia (dzieję się to oczywiście automatycznie dzięki integracji systemów informatycznych) po czym pracownicy operatora ściągają odpowiednie towary z półek i kompletują, a następnie pakują zamówienie. Kupując materiały opakowaniowe na dużą skalę operator może nabyć je taniej, a także dysponuje większym ich wyborem, dostosowanym do różnych towarów. Dzięki doświadczeniu pracowników cała procedura przebiega sprawniej. Np. InPost obiecuje, że w ramach usługi Fulfillment jest w stanie wysłać zamówienia otrzymane do godziny 20:00 jeszcze tego samego dnia.

Wydanie towaru i dostawy - Ponieważ Fulfilment jest usługą oferowaną przez operatora logistycznego, dysponującego własną flotą pojazdów i siecią dystrybucji, obsługa dostaw jest znacznie ułatwiona. InPost oferuje w ramach usługi Fulfillment integrację z ofertą InPost Paczkomaty i InPost Kurier, jak również współpracuje z innymi przewoźnikami funkcjonującymi na rynku polskim i, co ważniejsze, międzynarodowym. Skompletowane zamówienie trafia więc z magazynu operatora prosto na furgonetkę operatora, która zawiezie je do odpowiedniego oddziału operatora itd.

Usługi dodatkowe - oprócz tego InPost oferuje szereg dodatkowych usług opcjonalnych. Zalicza się do nich obsługa zwrotów i wymiany towarów, dołączanie gratisów, ulotek, dokumentów itp., etykietowanie, czy obsługa klientów B2B.
 

Komentarze

Funkcja dodania komentarzy pod tym artykułem jest wyłączona. Napisz do nas jeżeli chcesz wypowiedzieć się na ten temat.