Dwa lata minęły od wprowadzenia ograniczeń na moście Krzywoustego. Ze względu na zły stan techniczny obiektu, pojazdy mogą poruszać się po nim z maksymalną prędkością 30 km/h. Zakaz wjazdu mają tu także cięższe pojazdy o wadze powyżej 3,5 tony. Jednak jak widać gołym okiem niewielu kierowców stosuje się do tych wytycznych.
Na mocy porozumienia z 31 grudnia 2007 roku gmina Piła zarządza drogami powiatowymi, w tym leżącymi w ciągu tych dróg mostami i wiaduktami. W zamian powiat rocznie przeznacza na zadania wynikające z tego porozumienia 2 mln złotych. Gdy okazało się, że most Krzywoustego wymaga remontu powstał spór między samorządami, kto ma sfinansować i wykonać ekspertyzę techniczną konstrukcji. Po batalii przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Poznaniu wykona ją samorząd gminny. Na tym rola miasta zdaniem prezydenta ma się jednak skończyć.
Zdaniem Piotra Głowskiego sfinansowanie remontu miałoby leżeć po stronie powiatu, czyli właściciela drogi. Zupełnie innego zdania są władze powiatu.
- Zgodnie z Wyrokiem wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu wykonanie ekspertyzy tegoż mostu leży po stronie prezydenta Piły. Chciałem przypomnieć, że mamy podpisane porozumienie z 31 grudnia 2007 roku między powiatem a gminą Piła zostało podpisane porozumienie w którym przekazaliśmy drogi powiatowe w mieście Piła w zarządzanie miasta i Piły właśnie - mówi Arkadiusz Kubich, wicestarosta pilski.
Jeśli samorządy nie dojdą do porozumienia, to sprawa sfinansowania wykonania remontu mostu zapewne również trafi na wokandę.