Czarnków zyskał nowe logo i hasło. Zmiana wizerunku to efekt wielomiesięcznych badań i konsultacji, które miały uczynić tożsamość wizualną miasta bardziej autentyczną i zgodną z oczekiwaniami mieszkańców.
Nowy system identyfikacji wizualnej Czarnkowa to nie tylko grafika i nowe hasło: "Czarnków - naturalnie złożony". To przede wszystkim nowa strategia marki wypracowana na podstawie szeroko zakrojonych konsultacji społecznych.
- Dotychczasowe logo, którym posługiwało się miasto Czarnków było nieaktualne, jeśli chodzi o trendy wizualne. Było nieadekwatne do tego, co mieszkańcy myślą o mieście i jak je postrzegają. Mieszkańcy z jednej strony doceniają spokój i pewną kameralność tego miasta, ale z drugiej strony mają bardzo dużą potrzebę rozwoju - mówi Liliana Helwich, kierownik referatu promocji, współpracy i pozyskiwania środków pozabudżetowych w Czarnkowie.
Proces odświeżenia wizerunku objął stworzenie nowego logo, hasła, a także nowej, spójnej kolorystyki, która ma ujednolicić komunikację i wizualnie wyróżniać miasto. W przeciwieństwie do herbu, zarezerwowanego do spraw urzędowych, nowe logo będzie wykorzystywane w materiałach promocyjnych, na plakatach i gadżetach. Zmiana ma opierać się na cechach miasta, wynikających z jego położenia, historii, i tego, że Czarnków jest "naturalnie złożony".
- Jest to hasło, które właśnie pokazuje, jakim Czarnków jest miastem. Naturalnie złożonym, tym trójpoziomowym na Morenie Czołowej, przy pięknej Noteci, z elementem historycznym, trójkulturowości. No po prostu pięknie - zachwala Jacek Klimaszewski, burmistrz Czarnkowa.
Pięknie, choć to piękno złożone. Jak Czarnków.
Komentarze