Piła 54. na liście miast, po których poruszają się auta z najmniejszym przebiegiem

20.11.2020   Autor: Redakcja
1988---931
Trochę ponad 191 tys. kilometrów ma na liczniku przeciętny samochód poruszający się po Pile. To jeden z gorszych wyników w województwie wielkopolskim – za Piłą uplasowało się tylko Gniezno. Od warszawskich aut, które są liderem zestawienia, samochody z Piły dzieli różnica przebiegu na poziomie 33 tys. km.

Przebieg pojazdu wpływa na zużycie jego podzespołów. Więcej kilometrów na liczniku to często większa szansa na awarię, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla kierujących. Liczba przejechanych kilometrów jest także jednym z czynników, które wpływają na cenę obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego. Dlatego eksperci rankomat.pl, bazując na deklaracjach kierowców korzystających z porównywarki OC, przygotowali listę największych 84. miast w Polsce, po których poruszają się auta z najmniejszym przebiegiem. Piła zajęła na niej 54. miejsce. 

Piła niemal na końcu zestawienia
Zmotoryzowani mieszkańcy Piły korzystają z samochodów, których średni przebieg wynosi 191 tys. km. Ten wynik spowodował, że miasto uplasowało się na 54. miejscu zestawienia. W województwie wielkopolskim to jeden z gorszych rezultatów – tylko w Gnieźnie średni przebieg auta jest wyższy i kształtuje się na poziomie niemal 201 tys. km. Pod tym względem zdecydowanie lepiej prezentują się pozostałe miasta uwzględnione w rankingu, np. Leszno (186 tys. km), Kalisz (182 tys. km) i Konin (180 tys. km). Na najwyższym (3.) miejscu zestawienia wśród wielkopolskich miast znalazł się Poznań.

Dla porównania pozostałe miasta na podium to Warszawa i Kraków. Z deklaracji kierowców wynika, że średni przebieg dla aut z tych miast wynosi 158 tys. i 161 tys. kilometrów. Różnica w przebiegu między pierwszym a ostatnim miejscem na liście rankomat.pl wynosi 58 tys. km. Jest to dystans, który można wyjeździć w ciągu kilku lat.

Wielkopolskie na podium zestawienia
Wysoką pozycję w rankingu województw z najmniejszym przebiegiem samochodów zajęło województwo wielkopolskie – znalazło się ono na 3. miejscu zestawienia. Pojazdy z wielkopolskiego od wyjazdu z fabryki przejechały średnio 183 tys. km. Porównywalny wynik uzyskało województwo śląskie, a gorzej pod tym względem wypadły województwa: łódzkie (190 tys. km), dolnośląskie i podkarpackie (195 tys. km) oraz pomorskie (197 tys. km).
Najlepiej w zestawieniu rankomat.pl wypada Małopolska. Przeciętne auto z województwa małopolskiego przejechało do tej pory 177 tys. km. W województwie mazowieckim ta wartość jest większa o 4 tys. km. Największy średni przebieg swoich samochodów deklarują kierowcy z województw lubuskiego (206 tys. km), lubelskiego (207 tys. km) i warmińsko-mazurskiego (210 tys. km). To jednocześnie 3 województwa, w których średni przebieg auta przekracza 200 tys. km.
Kierowcy z Piły nie powinni mieć powodów do narzekań – mimo wysokiego deklarowanego przebiegu pojazdów, w III kwartale bieżącego roku płacili za OC średnio 590 zł. To o 88 zł mniej od średniej krajowej. Jeżeli spojrzeć na ceny w pozostałych miastach Wielkopolski, które zostały uwzględnione w zestawieniu, to jest to atrakcyjna stawka. Mniej za OC płacili jedynie kierowcy z Gniezna (579 zł) i Piły (577 zł). Z kolei zmotoryzowani mieszkańcy Poznania na ten cel wydawali średnio 816 zł.

– Towarzystwa ubezpieczeniowe kalkulując ryzyko wystąpienia kolizji, biorą pod uwagę nie tylko dane kierowcy i jego pojazdu, ale także miejsce jego zamieszkania. Każde miasto jest inaczej oceniane przez ubezpieczycieli ze względu na sieć dróg, liczbę ich użytkowników czy czas spędzany przez nich w trasie. Takim sposobem kierowcy z Poznania płacą więcej za OC niż np. mieszkańcy Piły – mówi Tomasz Kroplewski, kierownik ds. Rozwoju Produktu rankomat.pl.

opr. rankomat.pl 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group