Śniadanie w tornistrze. Co zrobić, by dziecko zjadło śniadanie?

20.09.2019   Autor: Beata Kubiak
Czy wiesz, co dziś w szkole jadło twoje dziecko? Przygotowujecie dzieciom drugie śniadania do szkoły, czy zdajecie się na ofertę szkolnych sklepików?

Kanapka w tornistrze
Dziecko w wieku szkolnym potrzebuje ogromnych zasobów energii. Nawet najbardziej obfite śniadanie, zaspokaja zapotrzebowanie energetyczne na zaledwie 2-3 godziny. Aby zapas energii uzupełnić, trzeba po tym czasie dostarczyć młodemu organizmowi kolejną porcję kalorii.


Dlaczego drugie śniadanie jest tak ważne?
Ze statystyk wynika, że co drugi uczeń przed wyjściem do szkoły w ogóle nie zjada posiłku. Zabiegani rodzice coraz częściej, w miejsce drugiego śniadania, wolą dać dziecku pieniądze. Tymczasem obniżone stężenie cukru we krwi i uczucie głodu, nie tylko wpływa ujemnie na aktywność fizyczną i umysłową ucznia, jego zdolność do koncentracji uwagi na lekcji, ale wywołuje też rozdrażnienie i podenerwowanie.

Z badań amerykańskich naukowców wynika, że uczniowie jedzący śniadania osiągają lepsze wyniki od swych niejedzących śniadań rówieśników. Ci drudzy częściej też popadają w konflikty z rówieśnikami i nauczycielami. Aż trudno uwierzyć, że wszystkiemu winne jest drugie śniadanie!


Drugie śniadanie w praktyce
Śniadanie, które nasze dziecko zabiera ze sobą do szkoły, powinno być posiłkiem smacznym, zdrowym, wysokoenergetycznym i wyglądającym apetycznie. Przygotujmy je i zapakujmy tak, by zjedzenie go nie sprawiało uczniowi kłopotu. I tak jeśli owoce, to w cząstkach, jeśli orzechy to obrane, a kanapki, czy jogurt odpowiednio zapakowane. Sprawmy dziecku ładną, pojemną i dość szczelną śniadaniówkę. W takim pojemniku posiłek nie zabrudzi książek i nie pogniecie się.

fot. pixaby


Nie tylko i nie zawsze kanapka
Starajmy się, by posiłek był urozmaicony i kolorowy. Nie koniecznie musi być to kanapka a już na pewno nie codziennie. Dobrym rozwiązaniem dla zapracowanych rodziców, może okazać się serek z musli czy jogurt. Ciekawą odmianą, może być sałatka przygotowana poprzedniego dnia i zapakowana w zakręcany słoik.

Oczywiście, że kanapkę przygotować najprościej, ale jeśli już niech będzie z pieczywa pełnoziarnistego czy razowego, które jest bogate w błonnik. Dobrze sprawdzą się tu wieloziarniste bułki lub naleśniczki. Najlepiej z chudą wędliną, plastrem pieczeni, serem lub pastą rybną czy jajeczną. Kanapka będzie bardziej apetycznie wyglądała i nie będzie sucha, jeśli przełożymy ją liściem sałaty, plastrami papryki, ogórka, rzodkiewki czy innego warzywka.

Przygotowany posiłek, dobrze jest podzielić na mniejsze porcje, ze względu na czas trwania przerw. W czasie krótkiej przerwy dziecko zdąży zjeść owoc czy pokrojone w słupki lub plastry warzywa. Najlepiej, by były to owoce sezonowe i łatwe do zjedzenia. Dbajmy o różnorodność śniadań i pamiętajmy, że dzieciom lepiej smakują posiłki zjadane w towarzystwie. Nie będzie wielkim wydatkiem zapakowanie do tornistra dwóch jabłek czy paru śliwek. Praktycznym dodatkiem do śniadania będzie kartonik soku czy butelka wody mineralnej.

Wpajajmy dzieciom zdrowe nawyki żywieniowe od najmłodszych lat i nie polegajmy na ofercie sklepików szkolnych.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
Pogoda
PIŁA Pogoda
Więcej informacji
PROGRAM TV ASTA
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group