Kara dla Enei. Muszą klientom oddać część pieniędzy

31.01.2024   Autor: Mateusz Manthai
---19
Spółka Enea, producent, dystrybutor i sprzedawca energii elektrycznej ma zwrócić część pieniędzy klientom. Taka jest decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.  
 
- Spółka gwarantowała stałe ceny prądu, ale pomijała lub prezentowała w sposób mogący wprowadzać w błąd kwestie dotyczące miesięcznej opłaty handlowej w wysokości 30 złotych. Klienci spółki ENEA nie byli należycie informowani, że po zawarciu umowy gwarantującej stałą cenę prądu, ich rachunki będą wyższe o kwotę tej opłaty. Wiedza ta byłą niezbędna, żeby rzetelnie ocenić atrakcyjność oferty. Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny - mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 
Kolejną sprawą jest niedozwolona klauzula stosowana w ofertach, która miała gwarantować stałą cenę energii elektrycznej. Wątpliwości urzędników UOKiK wzbudziły postanowienia mówiące o tym, że w przypadku przedterminowego rozwiązania umowy na konsumenta nakładana jest opłata. To 30 złotych za każdy miesiąc pozostały do końca umowy. Zdaniem prezesa Chróstnego, celem takiego zapisu było wymuszenie na klientach dalszego korzystania z usług spółki ENEA.

Urząd nałożył na firmę kary. ENEA ma zwrócić klientom niesłusznie pobrane opłaty. Firma ma także poinformować o decyzji prezesa UOKiK na swoich stronach internetowych i portalach społecznościowych. Spółce przysługuje prawo odwołania się od decyzji do sądu. Nie wiemy czy z tego prawa skorzysta.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group