PKP zmodernizowało stacje i przystanki

19.12.2018|Autor: Redakcja

5 stacji i 7 przystanków zmodernizowały w tym roku w Wielkopolsce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podróżni zyskali lepszą obsługę na stacjach w Obornikach Wielkopolskich, Rogoźnie, Budzyniu, Chodzieży i Dziembówku.

Po przebudowie perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Zamontowane zostały nowe ławki, wiaty i tablice informacyjne. Czytelne oznakowanie ułatwia orientację na stacjach.

Wygodniej w podróż koleją można wyruszyć z 7 zmodernizowanych przystanków m.in. w Rożnowie, Parkowie na linii z Poznania do Piły oraz w Ostrówkach i Miliczu na tej samej trasie.

Trwa budowa nowych obiektów m.in. w Koninie i Kole, które zapewniają lepszy dostęp do kolei w regionie. Podróżni wygodniej wsiadają z nowych peronów, komfortowe dojścia na pociąg zapewnią wkrótce windy, pochylnie i ścieżki naprowadzające.

W 2018 roku w całej Polsce PLK zmodernizowały ponad 200 peronów.

opr. Zbigniew Wolny, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przeczytaj więcej o: dworzec piła, pkp piła, PKP zmodernizowało stacje i przystanki

Nie jesteś anonimowy. Twoje IP zostanie zapisane w naszej bazie danych.

  • pilanin

    A co z drugim torem?

    • kajos

      drugi tor zaczyna sie produkowac
      zastanawiaja sie kiedy rozpoczac i gdzie odkrywke tej rudy zelaza zo by z niej powstac ma ten slynny tor

  • żałosne

    “PKP zmodernizowało stacje i przystanki” a 2 toru jak nie było tak nie ma……….. też mi postęp……. remontować istniejącą infrastrukturę zamiast zmodernizować i dobudować 2 tor…….. to tak jak by leczyć szczerbatego człowieka z próchnicy ale bez odbudowy zębów (wstawienie implantów), niby zęby wyleczone ale ten szczerbaty uśmiech……………………………

    • ferdynand

      a co stoi na przeszkodzie żebyście Państwo sami ten tor zbudowali?

      • hmmm

        bo według władz Państwa polskiego “2 tor na tej trasie jest niepotrzebny”

        • pilanin

          Mylisz się kolego, albo próbujesz sprytnie manipulować. Tak czy siak, Drugi tor nie jest potrzebny wg władz województwa wielkopolskiego, czyli koalicji PO-PSL. To politycy PO i PSL podejmowali wszystkie decyzje związane z remontem linii Piła-Poznań.

          • coś takiego…

            czyli za rządów PO-PSL Państwa Polskiego……

          • iiiiiiiihihiihi

            “politycy PO i PSL podejmowali wszystkie decyzje związane z remontem linii Piła-Poznań.” czyli w okresie kiedy Państwem Polskim rządziła władza PO-PLS……………..

          • yyyy co?

            bo w okresie ustalania “remontu” tej trasy PO-PLS nie rządziła tylko w wielkopolskie ale w całym Państwie Polskim…….

          • pilanin

            To prawda. Oby to drugie już nigdy nie wróciło. A Wielkopolanom najwyraźniej 1 tor do Poznania wystarcza skoro wybrali PełO na kolejne lata do samorządu wojewódzkiego.

        • Kolejarz

          Dokładnie to, Prezes Rady Ministrów Jarosław Kaczyński w marcu 2007 roku podpisał rozporządzenie w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym, które nie uwzględniało linii 354 Poznań – Piła. A później PLK robiła wszystko, by udowodnić, że linia ma znaczenie regionalne i musi być objęta dofinansowaniem z Wlkp. RPO. Tylko, że wkład własny PLK jest na minimalnym poziomie 15%(a nie np. 50%) i jest to efektem decyzji zarządu PKP PLK a nie Marszałka!!

    • Pi Mi

      Masz rację, taki ruch na tej trasie ze po dwa pasy w kazda stronę powinni zrobić dla tych kilku pociągów dziennie

  • kolejorz

    Jednym słowem PKP pokazało, ze weszli w XXI wiek. Przeciez to wstyd i żenada.