Pociągi wróciły na trasę Piła – Poznań

15.10.2018|Autor: Redakcja

Na linii kolejowej z Piły do Obornik nie ma już komunikacji zastępczej. W sobotę na tę trasę powróciły pociągi.

Nie oznacza to jednak, że prace zostały zakończone. Linia po przebudowie będzie gotowa dopiero w przyszłym roku. Komunikacja zastępcza na trasie z Piły do Poznania funkcjonowała od początku maja.

Wymiana m.in. podtorza, torów i trakcji, ma pozwolić na zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 120 km/h co skróci czas przejazdu o 40 minut.

***
Tymczasem na początku października w związku z konferencją przedstawicieli rządu, marszałek Marek Woźniak wydał oświadczenie.

W związku z „wydarzeniem poświęconym inwestycjom kolejowym Grupy PKP w Wielkopolsce i Poznaniu”, jak brzmi zapowiedź prasowa wydarzenia obejmującego m.in. temat modernizacji linii kolejowej Poznań – Piła z udziałem Ministra Infrastruktury wraz jego zastępcą oraz m.in. Wojewody Wielkopolskiego oraz przedstawicielami Zarządu PKP SA zwracam Państwa uwagę na fakt, że fotografowanie się polityków PiS na tle inwestycji inicjowanych i finansowanych przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego stało się już złą praktyką.

Podobnie jak niezapraszanie przedstawicieli Samorządu Województwa Wielkopolskiego do udziału w takich spektakularnych przeglądach inwestycji, które nie miałyby szans realizacji, gdyby nie decyzje i środki finansowe, które pozostają w gestii władz samorządowych.

Jako marszałek Województwa Wielkopolskiego, ale także przedstawiciel Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym 2014 – 2020 wyrażam ubolewanie, że to dzisiejsze spotkanie odbywa się w trybie kampanii wyborczej PiS. Przypomnę, że gdyby nie podpisana w dniu 21 kwietnia 2017 roku przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego umowa z PKP PLK SA na dofinansowanie kwotą 423 mln zł wartego blisko 615 mln projektu związanego z modernizacją linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Piła Główna, która jest naszą największą umową dotacyjną, nie mogłoby się dzisiaj odbyć spotkanie polityków PiS, którzy w świetle kamer ogłoszą „swój” kolejny sukces.

Przypomnę tylko, że PiS, pomimo szumnych zapowiedzi przed wyborami parlamentarnymi w 2015 roku dotyczących planów realizacji tego projektu w wersji dwutorowej, po wygranych wyborach tego tematu już nie podjął.

Gdyby nie nasza, Samorządu Województwa Wielkopolskiego determinacja, to zrealizowana inwestycja, hucznie dziś prezentowana na doraźne polityczne zapotrzebowanie przed wyborami samorządowymi, nie miałaby racji bytu – napisał w oświadczeniu Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego.

Przeczytaj więcej o: dworzec pkp pila, komunikacja zastępcza piła oborniki, linia kolejowa piła poznań, pociągi piła poznań, Pociągi wróciły na trasę Piła - Poznań, remont linii kolejowej piła poznan

Nie jesteś anonimowy. Twoje IP zostanie zapisane w naszej bazie danych.

  • pilanin

    Proszę nie wciskać nam kitu. Linia dwutorowa nie powstała, bo jak stwierdził wicemarszałek Jankowiak (PSL) jest ona niepotrzebna! A co do otwierania inwestycji, przypomnijmy sobie z jaką wielką ochotą przecinał wstęgę Piotr Głowski, otwierający obwodnicę śródmiejską zaprojektowaną i wykonaną niemal w czasach Zbigniewa Kosmatki. Także ten… A swoją drogą trochę dziwię się, że ktokolwiek chce się doklejać do tego niby-sukcesu. Jeżeli chodzi o czas podróży to wracamy do lat 90-tych. Żaden sukces. 120 km/h to w dzisiejszych czasach naprawdę wolno. Standardem jest 160 km/h.

  • Janek

    Dziękuję, wyjeżdżałem z Piły pociągiem o 9:30. Jeszcze nie dojechałem do Poznania.

    • hahaha

      To bardzo proste do wyjasnienia. Po prostu po modernizacji pociag jechal tak szybko, ze nastapilo zakrzywienie czasoprzestrzeni.

  • 34344

    co zal dxxe sciska ze to ludzie z PiS-u a nie z PO?Wtydy było by ok?! HIPOKRYCI

  • gosc12543

    Raczej nie ma się czym chwalić. Żenujący projekt i wykonanie . Jeden tor skrzyżowania zamiast mostków i wiaduktów pasażerowie ze Staszyc ciągle przez dziurę w płocie muszą przechodzić bo tunelu na al Poznańską wciąż brak . Tyle pieniędzy na remont poszło a poprawa mizerna, 120 km/h nie powala 🙂

  • kolejorz

    Podobno projekt na modernizację tej linii powstał w 2012 roku. Gdyby ktoś w Poznaniu zajrzał do niego w 2014 roku i wprowadził pewne poprawki oraz dołożył dosłownie grosze to jeździlibyśmy 160 km/h bo w 2014 roku nastąpiły zmiany w prawie kolejowym. Kwestia tylko wymiany na trochę lepszy drut elektryczny i rozjazdy i byłoby te 160

  • dojezdzajacy

    1. Kiedy drugi tor do Poznania?
    2. Dlaczego między Poznaniem a Obornikami zmodernizowali 2 tory, a między Piłą a Dziembówkiem 1 a drugi zostawili nieruszony?
    3. Wystarczyło odbudować 50km drugiego toru aby linia była w całości dwutorowa- tak jak kiedyś.
    4. Na 95km 80min dla pospiesznego? to naprawdę bardzo słabo.
    5. Linia powinna być dostosowana do 160km/h, aby był jakiś postęp, a tak odtworzono to co było kiedyś z jednym torem.
    6. Proszę sobie przypomnieć wykolejenia na trasie Poznań – Krzyż. Wszystko wtedy idzie objazdem przez Piłę.
    7. Za remont tylko jednego toru przy dofinansowaniu 85%… Dlaczego 70km nie mogły odbudować PKP PLK. Sprawny manager ogarnąłby to. Województwo dało kasę na 130km torów, pkp plk na 70km i mamy odbudowane dwutorowe połączenie pod 120km.
    Ech… szkoda gadać. Bieda remont, który nic nie zmienił.

  • Kpina

    Sprawdźcie sobie czasy przejazdów 🙂 każdy pociąg jedzie +- 2h . co wniosła ta modernizacja za 500 mln ?

  • Kpina

    Sprawdźcie sobie czasy przejazdów 🙂 każdy pociąg jedzie +- 2h. To co wniosła modernizacja warta 500 mln zł. nowe perony ?

  • abc def

    Prawdopodobnie nigdy nie uciekniemy z naszej galaktyki, nawet jeśli uzyskamy prędkość światła, także…

  • szkoda

    trzeba było wydać pieniądze z UE to wydali a, że w nie efektywny
    ekonomiczny sposób ( odbudowa 2 toru) to wynika tylko i wyłącznie z
    naszej polskości czyli 0 logicznego, strategicznego, racjonalnego,
    ekonomicznego myślenia……. szkoda polska zawsze będzie 100 lat za
    murzynami i to powiedzenie nie bierze się z powietrza tylko właśnie z
    takich “inwestycji”

  • qwertyuio

    To hańba ta bryczka na 1 torze.