Piła ma już wschodnią i północną obwodnicę miasta w ciągu dróg krajowych nr 10 i 11. Powstająca obecnie przy lotnisku droga ma być zachodnią obwodnicą Piły połączoną z planowanym przy S10 węzłem Piła Północ. A czy jest możliwe połączenie jej z planowana drogą S11 Piła - Ujście i tym samym stworzenie drogowego pierścienia wokół miasta. O to zapytał Ministerstwo Infrastruktury w swojej interpelacji poselskiej poseł Prawa i Sprawiedliwości Marcin Porzucek. Resort odpowiedział.
– W ostatnim czasie dzięki przyznanym dwa lata temu środkom z programu rządowego powstaje nowa droga, niezbędna do rozwoju strefy przemysłowej. Połączenie al. Wojska Polskiego z rejonem przyszłego węzła S10/S11 pełnić będzie funkcję północnej części zachodniej obwodnicy miasta – przypomniał poseł w swojej interpelacji.
Jak podaje branżowy portal rynekinfrastruktury.pl w związku z tym poseł zapytał resort, czy brana jest pod uwagę czy brana jest pod uwagę budowa południowej części obwodnicy miasta, która łączyłaby Motylewo ze szpitalem i dalej osiedlem Gładyszewo. To zamknęłoby wokół Piły tzw. drogowy ring. Padło również pytanie czy w przypadku znalezienia finansowania przez GDDKiA może zabezpieczyć możliwość wpięcia ww. drogi do węzła S11 w rejonie Motylewa. Poseł zapytał również o termin zakończenia budowy węzła S10/S11 w północnej części Piły.
Na interpelację odpowiedział sekretarz stanu w ministerstwie – Stanisław Bukowiec, wskazując, że jest możlowość wpięcia zachodniej obwodnicy Piłu do drogi ekspresowej S11. Wynika to z dokumentacji projektowej dla odcinka drogi ekspresowej S11 Piła – Ujście w ramach węzła Piła Południe w rejonie Motylewa.
– Rozwiązania komunikacyjne dot. węzła Piła Południe zostały zawarte we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla odc. drogi ekspresowej S11 Piła – Ujście, złożonym 12 września 2023 r. przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu. Wniosek o DŚU został złożony dla preferowanego wariantu W6 przyjętego w trakcie posiedzenia KOPI etapu aktualizacji Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego w czerwcu 2023 roku – dodał Bukowiec.
Obecnie trwa budowa części obwodnicy zachodniej miasta przy lotnisku. Również GDDKiA w lipcu zeszłego roku zawarła umowę z wykonawcą na budowę odcinka S10 Piła - Witankowko. W węzeł Piła Północ właśnie na tym odcinku eski ma być wpięta miejska obwodnica.
A co do samej budowy S10 na odcinku Piła - Witankowko to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 5 maja tego roku złożyła do wojewody wniosek o wydanie decyzji na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, której uzyskanie przewiduje się na koniec 2025 roku.Potem możliwe będzie pełne rozpoczęcie robót budowlanych. Według obecnych założeń projektowych oraz przyjętego harmonogramu rzeczowo-finansowego, zakończenie wszystkich prac związanych z realizacją tego odcinka drogi ekspresowej S10, w tym także budowa węzła w północnej części Piły, planowane jest na drugą połowę 2028 roku.
fot. wschodniej obwodnicy Piły
Komentarze