Fatalne wyniki kontroli na dworcu w Pile

21.03.2019   Autor: Redakcja
---

Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła dworce PKP w całym kraju. Kontrola miała ujawnić, czy placówki są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak wypadł dworzec w Pile?

Przypomnijmy, że przebudowa dworca kolejowego Piła Główna trwała od 2014 do 2015 roku, a jednym z jej celów była poprawa jakości obsługi pasażerów, w tym również osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej zdolności poruszania się.

Kontrola przeprowadzona niedawno przez NIK stwierdziła jednak cały szereg uchybień w tym zakresie. Okazało się np., że wejście do budynku dworca od strony parkingu, ze względu na znajdujące się tam dwa stopnie, jest niedostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W czterech miejscach utrudnione jest wyjście z budynku dworca na perony. Wyjścia te są wyposażone w dwuskrzydłowe drzwi wahadłowe, a ich otwarcie sprawia trudność osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim.

Kolejne utrudnienie, na jakie natrafili kontrolerzy, to zamknięte Wejście do budynku dworca, zlokalizowane najbliżej parkingu z miejscami dla pojazdów osób z niepełnosprawnością. Niedostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich są również automaty do sprzedaży biletów. Stwierdzono także brak części ścieżek prowadzących na perony, a w tych istniejących liczne istotne ubytki i uszkodzenia.

Według NIK na dworcu w Pile brakuje właściwego oznakowania przeszkód przezroczystych, urządzenia wzmacniające słuch nie działają, nie zapewniono również spójnych i zgodnych ze stanem faktycznym informacji pasażerskich na planach dworca z wypukłą grafiką dla niewidomych.

Co więcej kontrolerzy przekonali się, że rzeczywisty układ ścieżek prowadzących nie odpowiada układowi wskazanemu na planach, a wśród informacji zawartych na planach brakuje oznaczenia miejsca toalety dla osób z niepełnosprawnością. Rozkłady jazdy i informacje skierowane do pasażerów zawieszone są na wysokości uniemożliwiającej ich odczytanie osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Oznaczenia dróg ewakuacyjnych w budynku dworca rozmieszczono w sposób niegwarantujący ich pełnej widoczności dla osób niedowidzących oraz osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Źródło: inforail.pl

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group