Rozbudowa linii kolejowych w północnej Wielkopolsce

13.03.2019|Autor: Magdalena Lach

Czy północna Wielkopolska doczeka się rozbudowy sieci linii kolejowych? Ma to być związane z planowaną budową Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą. Poseł Grzegorz Piechowiak przedstawia pierwsze szczegóły związane ze skomunikowaniem reszty kraju z miejscem inwestycji.

– Jeśli postawimy dzisiaj na rozbudowę sieci linii kolejowych, to jest ponad 1300 km nowej sieci kolejowej, to w ten sposób również rozładujemy trochę korki na naszych drogach i ta dostępność do Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie dużo łatwiejsza właśnie koleją, niż tylko i wyłącznie drogami. – mówi Grzegorz Piechowiak, poseł na Sejm, Porozumienie.

Nowe kilometry linii kolejowych mają połączyć Centralny Port Komunikacyjny z północną Wielkopolską. Celem jest skrócenie czasu podróży do Warszawy. Ma ona być o 1,5 godziny krótsza od obecnej.

-W planach jet między innymi budowa linii kolejowej z Wyrzyska do Okonka przez Złotów oraz elektryfikacja odcinka Piła – Bydgoszcz. Szybkość kolei na nowych odcinkach ma dochodzić do 250 km/h. – dopowiada Grzegorz Piechowiak

Inwestycja ma się zakończyć do 2030 roku.

Przeczytaj więcej o: Centralny Port Komunikacyjny klej w Pile, Centralny Port Komunikcyjny Piła, elektryfikacja odcinka Piła-Bydgoszcz, Grzegorz Piechowiak, kolej piła, nowa linia kolejowa Piła, nowe linie kolejowe do Złotowa, rozbudowa kolei w Pile, Rozbudowa linii kolejowych w północnej Wielkopolsce

Nie jesteś anonimowy. Twoje IP zostanie zapisane w naszej bazie danych.

  • Ktos

    Do Wyrzyska nie dojeżdża pociąg a linia Piła Bydgoszcz jest zelektryfikowana

  • 1

    To coś na kształt obietnic Platformy że na Euro 2012 lotnisko w Pile miało być zapasowym dla Ławicy w Poznaniu. Strasznie grubymi nićmi szyte…

    • xxxx

      nom wybory sie zblizaja i lemingi wszystko łykną….nawet to ze zelektryfikuje sie linie juz zelektryzowaną ….

  • xxxx

    kurcze Piła-Bydgosz jest niezelektryzowana? Ciekawie jakim cudem tą trasa jeżdżą elektrowozy???

  • kolo

    prędkość 250 km/h…chyba nikt nie wie co się wiąże z wprowadzeniem takich prędkości: inny system Sterownia Ruchem Kolejowym opartym nie na semaforach tylko informacją przekazywaną do maszynisty – temat bardzo kosztowny. Dziwne, że swego czasu rząd kupował Pendolino, które niby może poruszać się z większą prędkością jak 160 km/h skoro wiedział, ze polskie linie kolejowe nie są do tego przystosowane. Poza tym większa prędkość wymaga łagodniejszych łuków poziomych (czy jak kto woli zakrętów). Wiąże się z to całkowitą przebudową linii kolejowej polegającej na przesuwanie w planie torów – takie prace były wykonywane na głównych liniach kolejowych np E20 – po to aby dostosować je do prędkości 160 km/h. Jeżeli któryś z polityków mówi, ze będzie chciał na tych liniach przebudowanych za setki milionów wprowadzić prędkość ponad 200 km/h to po prostu bredzi albo się nie zna. Trzeba by było na nowe je przebudowywać… Chyba że ponad 200 będzie tylko na krótkich prostych odcinkach, ale to wymaga zmiany SRK jak pisałem wcześniej, bo maszynista jadący z prędkością powyżej 160 km/h gdy dostrzeże czerwone światło na semaforze, nie zdąży zatrzymać pociągu w odpowiednim miejscu…