Powstanie Stowarzyszenie Droga Ekspresowa S10

08.02.2019|Autor: Michał Kępiński

Wspólny głos o drogę S10 i S11. Marszałek województwa zachodniopomorskiego nie wyobraża sobie, aby w nowej perspektywie unijnej nie znalazły się pieniądze na utworzenie właśnie tych arterii. Jest to konieczne, by takie miejscowości jak chociażby Wałcz mogły się dynamicznie rozwijać.

– Tego typu obszary, obszary właśnie ulokowane w środkowej części naszego województwa, albo w obrzeżnej części, są wręcz obszarami z bardzo trudną dostępnością transportową, a nie ma pełnego rozwoju naszych miast jeżeli nie są dobrze skomunikowane, jeżeli nie są wpięte do sieci. My obserwujemy jak dynamicznie zaczął się na przykład rozwijać port w Świnoujściu od kiedy powstała droga S3, to nie jest przypadek, to jest oczywistość. To samo dotyczy 10 i 11, które z naszego punktu widzenia jawią się jako największe wyzwania w chwili obecnej i ja sobie nie wyobrażam, żeby w przyszłej perspektywie finansowej nasze województwo było zmarginalizowane, a więc aby nie myśleć o tej 10 i 11 – mówi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

Olgierd Geblewicz od dawna lobbował za budową S10. Efektem tego było umieszczenie inwestycji w Programie Budowy Dróg i Autostrad na lata 2014-2023 na pozycji nr 35. Po skorygowaniu tego przez rząd Prawa i Sprawiedliwości inwestycja spadła na 144 miejsce, z nieokreślonym czasem realizacji.

Zdaniem marszałka województwa zachodniopomorskiego rozwój gospodarczy i społeczny regionu jest w dużej mierze uzależniony właśnie od budowy dróg S10 i S11. Stąd decyzja by kilkadziesiąt samorządów wspólnie zabiegało o ich realizację. Pomóc na w tym utworzenie Stowarzyszenia Droga Ekspresowa S10.

Przeczytaj więcej o: marszalek wojewodztwa zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz, Powstanie Stowarzyszenie Droga Ekspresowa S10

Nie jesteś anonimowy. Twoje IP zostanie zapisane w naszej bazie danych.

  • pilaninaaa

    >>>Programie Budowy Dróg i Autostrad na lata 2014-2023
    Który był zwyczajną kiełbasą wyborczą, wytworzoną przez PO na potrzeby kampanii wyborczej. Bez finansowania, bez planów.

    • Kudłaty

      Dziwne. Z pozycji 35 na 144 przy wzroście gospodarczym i rozdawnictwie. To dopiero działanie polityczne. Dlaczego rozbudowuje się tzw ścianę wschodnią, a zaniedbuje region pilski, chodzieski i złotowski.

      • cztw

        Ja się wcale nie dziwię, że PiS inwestuje więcej na ścianie wschodniej. Gdyby Ciebie ktoś ciągle opluwał to czy paliłbyś się do inwestowania w danym regionie? PiS jest po prostu lojalny wobec swoich wyborców. A PO rządziła 8 lat i jak wyglądała jej lojalność wobec nas???

        • Grajux

          Rząd i władza ma być lojalna wobec każdego obywatela, nie tylko wobec wyborców swoich. Jeśli dlatego nie ma tutaj inwestycji oznacza tylko jak słabi są.

          Trzeba brać pod uwagę, że rządzą Państwem z 38 mln ludzi a nie tylko z 3 mln 🙂 Chyba, że reszta ma prawo robić co chce bo w końcu tylko są lojalni wobec wyborców.

          W pracy jak kogoś nie lubiłem, czy mnie obgadywał to jak musiałem z nim współpracować czy pomagać to nie widziałem problemu bo to moje obowiązki służbowe, tak samo tutaj jest to jest ich obowiązek a nie wymysły.

          A jeszcze jedno jeśli nie będą inwestować to nigdy nie wygrają, jakby inwestycje były i by dbali o region to chociaż może mieli by na coś szansę jeśli chodzi o wybory, niby proste ale nikt nie myśli jakoś o tym.

  • asdfghjk

    A, na co się “dynamicznie rozwijać?”, dymy, łuny palenisk, piece hutnicze płoną – marzył Waryński.
    Szum, smród samochodów, na unowocześnionej S10. Komu to potrzebne” A, zaoranie S10, zostawienie najwyżej ścieżki, zalesienie? Za cienkie Bolki na to i bez wyobraźni, sztampa. Tylko syf i mogiła w ich wykonaniu.

  • pytanie

    tak? to czemu nie powstał komitet “2 tor do Poznania”?????????

  • Nigdy nie powstanie

    Zrozumcie ludzie, że ta droga nie ma prawa powstać chodzi mi oczywiście o s10. Kulczykowie nie pozwolą by ruch przeniósł się na jakąś s-ke, nie po to budowali z własnej kieszeni A2. Zapewne w umowie jest zapisany jakiś aneks, że nie będą robić im konkurencji alternatywną s10. Kiedy powstanie s10? Gdy A2 przejmie państwo i będzie ona cała do remontu…

    • Pstryk

      Bredzisz. S10 jest za daleko od A2, żeby Kulczyki miały coś do powiedzenia.

      • uświadom to sobie….

        tak? hah to wiedz, że mieszkańcy Szczecina jadą około 250 km więcej przez Niemcy aby szybciej dojechać do Wrocławia, bo jadąc przez polskie drogi jedziesz dłużnej……………..

        • Guru

          Bzdura, moze z 10 lat temu tak bylo, teraz brakuje raptem kilkunastu kilometrow zeby cala s3 byla spieta od Szczecina do a4 wiec przez Niemcy juz dawno sie przestalo oplacac jechac.