Kiedy tory wrócą na stację PKP w Złotowie?

17.05.2017|Autor: Michalina Pieczyńska

Tory rozebrane, remontu nie widać. Wracamy do materiału z września, kiedy to na stacji w Złotowie firma wynajęta przez Polskie Linie Kolejowe rozbierała tory. Wówczas przedstawiciel zarządcy deklarował, że powodem rozbiórki jest przygotowanie terenu do remontu.

Ten miał się odbyć „niebawem”. Dziś wiemy, że dopiero za kilka miesięcy.

– Położenie nowych szyn, nowych podkładów będzie wykonywane z materiałów nie nowych, ale tak zwanych staroużytecznych z linii kolejowych, które w tym roku będą modernizowane i materiał, który na tamte linie byłby już niedobry, bo są większe prędkości, tutaj przy peronie na stacji całkowicie będzie przydatny i będzie spełniał swoją rolę – tłumaczy Zbigniew Wolny z biuro prasowego PKP PLK.

Szyny, które mają być użyte do odbudowy toru na stacji w Złotowie mają pochodzić z odzysku po remoncie linii kolejowej prowadzącej ze Szczecina do zachodniej granicy, dlatego też termin rozpoczęcia odbudowy zależny jest od przeprowadzenia rozbiórki torów na wspomnianej linii. Przedstawiciel zarządcy infrastruktury zapewnia, że nastąpi to jeszcze w 2017 roku i zakończy się w przyszłym. Dzięki pojawieniu się trzeciego czynnego toru na stacji w Złotowie zostanie zwiększona przepustowość, co wpłynie zarówno na bezpieczeństwo, jak i na punktualność pociągów.

Przeczytaj więcej o: dworzec pkp złotów, Kiedy tory wrócą na stację PKP w Złotowie, rozebrane tory złotów, stacja kolejowa złotów, torowisko złotów

Nie jesteś anonimowy. Twoje IP zostanie zapisane w naszej bazie danych.

  • pytanie?

    a kiedy wróci brakująca druga nitka torów torów na trasie Piła Poznań???????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!??????????????????????????????????????!?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • pasażer

      a po co?

      • Pierun

        Korzyści są ogromne, z resztą w zamierzeniach ta linia powinna być dwutorowa – tak jak przed wojną. Połączenie transportem drogowym i kolejowym ze stolicą województwa jest bardzo istotne i powinno być jak najlepszej jakości i przepustowości. Takie jest moje zdanie.

  • Czesław

    Przed wojną była również linia kolejowa dwutorowa z piły do złotowa i dalej, która była częścią niemieckiej trasy Berlin – Królewiec, a po wojnie radzieckie wojsko rozebrało jedną nitkę za przyzwoleniem ówczesnych władz PRL.