615 mln zł. na modernizację linii kolejowej Piła-Poznań

18.04.2017|Autor: AK

615 milionów złotych ma kosztować modernizacja linii kolejowej Piła – Poznań. PKP otrzyma 423 miliony złotych dotacji z funduszy europejskich. Podpisanie umowy już w piątek.

Linia nr 354 Poznań Główny POD – Piła Główna o długości blisko 93 km stanowi ważne połączenie w ruchu towarowym oraz pasażerskim pomiędzy Poznaniem a Piłą. Modernizacja potrwa dwa lata.

– Zadaniem samorządu województwa jest zadbać o interesy Wielkopolan oferując fundusze unijne w ramach WRPO na inwestycje kolejowe. Nakłady na nie są na maksymalnym dla nas możliwym poziomie – tłumaczył Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego.

Modernizacja pozwoli na skrócenie czasu podróży o około 40 minut oraz poprawę bezpieczeństwa na kolei. Samorządowcy liczą też na to, że po modernizacji więcej pasażerów przesiądzie się do pociągów, a tym samym zmniejszy się ruch kołowy i w konsekwencji nastąpi spadek emisji dwutlenku węgla.

Przeczytaj więcej o: 615 mln zł. na modernizację linii kolejowej Piła-Poznań, czas trwania dojazdu do poznania, dworzec piła, inwestycje piła, linia kolejow apiła poznań, piła poznań dojazd, pkp piła, remont torów piła poznań

Nie jesteś anonimowy. Twoje IP zostanie zapisane w naszej bazie danych.

  • Pasażer

    Linia zamknięta na 2 lata remontu a wystarczyło przywrócić 2 tor aby tego uniknąć a po remoncie uniknąć opóźnień związanych z 1 torem.. Szkoda słów.

    • SpMg

      tu się z Tobą zgodzę, ale cóż zrobić, bo nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem…

      • 123

        Za 20 lat sie dobuduje zamykając przy okazji linie na 5 lat

        • Pasażer

          Nie ma szans.Za 20 lat nie będzie już funduszy unijnych.

          • Tvh

            Ten który pozwolił na remont bez budowy drugiej nitki powinien publicznie przyznać się ze jest niegospodarny

          • Fili PX

            Oho, kolejny, który myśli, że bez unii to się nic nie da.

    • czytelnik

      Wszystko się zgadza ale jest jedna przeszkoda – to kasa. Drugi tor i remont istniejącego to grubo ponad miliard zł. Kto da?

      • Mis

        Pkp ma miliardy z uni do wydania.jesli nie wykorzysta przepadną.

    • GieZlo

      A Poznania do Warszawy są dwa tory a w czasie remontu i tak będą kursować autobusy na zamkniętych odcinkach.

  • rac

    Jesli mnie pamiec nie myli to pierwsze przymiarki do tej inwestycji opiewaly na kwote sporo ponad mld.Zakladano wprawdzie jeden tor ,ale czyzby „deflacja” tak obnizyla koszty ,czy po prostu kolejne oszczednosci ,ktorych” uzasadnienie „pokaze czas.Tylko 2 tory stanowia dlugofalowe rozwiazanie dla linii Pozn-Pila.

  • Najdrożej?
  • Zalamany niegospodarnoscia

    Brakuje tylko 50km drugiego toru na tej trasie!!!!!!

  • szkoda mi tej Polski

    „Polacy są 100 lat za murzynami” to określenie skądś się bierze, właśnie z takich głupkowatych inwestycji, gdzie remontuje się 1 tor a nie wyremontować i wybudować 2 tory… pamiętam, że w Pilskim PWSZ kilka lat temu była konferencja WRPO w sprawie remontu torów owej trasy zacytuje to co tam usłyszałem „s11 nie będzie, ale aby ułatwić połączenie Piła-Poznań wyremontujemy 1 tor i nie odbudujemy 2 torów bo inaczej jakikolwiek remont owej trasy będzie za 20 lat a tego nie chcemy więc zrobimy remont 1 toru; czyli remont 1 toru w zamian za s11 …”

  • gosc12341

    gdzie są teraz działacze patryjni teraz mają szanse sie pokazać i zrobić coś porzytecznego dla regionu może czekają na wybory :))

    • Lubię Adama

      Jak to gdzie ostatnio jeden był w Kawie na Ławę w niedziele, a wcześniej przez 8 lat bywał tam bardzo bardzo często przynosząc chlubę regionowi naszemu