Miliony euro dla Piły

29.12.2016|Autor: Redakcja

Dzisiaj w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu podpisano umowę o „Inwestycjach w Obszarze Transportu Miejskiego” oraz „Wspieranie strategii niskoemisyjnych, w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania”. Marszałek Marek Woźniak w imieniu Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020 (WRPO) podpisał umowy m. in. z Tadeuszem Majewskim – prezesem Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile, Jackiem Gurszem – Burmistrzem Chodzieży, Tadeuszem Kłosą – Burmistrzem Miasta i Gminy Skoki oraz Włodzimierzem Kaczmarkiem – Burmistrzem Miasta i Gminy Szamotuły.

Umowy o dofinansowanie dotyczą projektów inwestycyjnych w obszarze transportu miejskiego, które przyczynią się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego, jednocześnie zwiększając atrakcyjność, komfort oraz bezpieczeństwo transportu zbiorowego. Ważny jest także walor ekologiczny, bowiem inwestycje ze środków unijnych mają przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin do atmosfery.

Projekty są bardzo ciekawe, dotyczą interesów pasażerów transportu miejskiego. Obejmują tabor plus to, co służy pasażerowi, m.in. parkingi typu Park&Ride, Bike&Ride oraz Kiss&Ride. To także dobre połączenia ciągów pieszych, rowerowych, węzłów przesiadkowych. Wpisujemy się również w politykę Europa 2020 poprzez obniżenie emisji CO2 oraz poprawę jakości powietrza. A niespodzianką dla północnej Wielkopolski jest informacja, że jako Instytucja Zarządzająca WRPO 2014+ przyznaliśmy dzisiaj dofinansowanie dla PKP PLK S.A. w wysokości 424 mln 932 tys. zł na modernizację linii kolejowej Poznań – Chodzież – Piła. Całkowita wartość tej inwestycji to ok. 600 mln zł. Podpisanie umowy z PKP PLK przewidujemy po nowym roku – mówi Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego

W Pile dofinansowanie ma zostać przeznaczone na zakup 11 nowych, niskoemisyjnych autobusów. Ponadto, w ramach projektu zaplanowano budowę i modernizację infrastruktury transportu publicznego w tym: modernizację zajezdni autobusowej MZK, budowę węzła przesiadkowego dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnością, utworzenie parkingów Park&Ride i Bike&Ride, rozbudowę systemu dystrybucji biletów oraz montaż 27 zestawów monitoringu wizyjnego w autobusach.

źródło: Urząd Marszałkowski w Poznaniu

Nie jesteś anonimowy. Twoje IP zostanie zapisane w naszej bazie danych.

  • Franek Dollas

    No to będą nowe,kolejne ,następne fontanny i remont obecnych !!!!!!

    • pilanin

      Franek Dollas ma plamę na mózgu, ciągle pieprzy o fontannach.

  • rac

    FD ciebie nie da sie ani odnowic ani wyremontowac.

  • Super! Jeszcze trzeba się trochę pomęczyć w czasie modernizacji, ale potem mam nadzieje będziemy jeździć szybko i komfortowo do Poznania i dalej na południe naszego kraju 🙂

    • komentator

      Nie będzie dużo szybciej, bo ktoś wymyślił, że nie będzie żadnej dobudowy drugiego toru, tam gdzie jest tylko jeden.

  • Efekciarstwo czy efektywność?

    Komarowski dla lansu i kilku zdjęć gościł marszałka w Pile. Jedyne co dostał to.. wysokie faktury do zapłacenia przez powiat. Głowski z kolei sam pojechał (bez fotografów) do marszałka a w zamian dla miasta załatwił… miliony.

    • ja

      serio? dali mu? tak bez niczego? musi mieć fajnych kolegów…..

    • Co słychać

      A ja widzę zdjęcia …czyli też lans

      • foto

        szkoda że bez kota, bociana lub jakiegoś chociaż by grzyba w tle

  • Praktyk z UM

    Gdyby w sierpniu 2014 kiedy to ustanawiano uchwały intencyjne do Pilskiej strefy strategicznej interwencji i ówczesny starosta Mantaj z Glowskiego z PO zadbałoby o to by w POSI był powiat i reszta gmin z powiatu, a nie gminy Trzcianka i Krajenka to w Pile można by za grosze zbudować np hale na Pola czy odnowić Iskrę kino szpital itp.. a tak kicha. Komarowski za późno został starosta.

    • Pila Pila

      A jakie są osiągnięcia starosty Komarowskiego? Pytam zupełnie poważnie. Czym konkretnym może się pochwalić? Zdjęć z imprez dużo ale jakoś nie widzę innych efektów „ciężkej pracy” starosty…

      • Rozbawiona

        No jak to co?! Przekazał 2 mln na szpital i za to przecież chwalił siebie wczoraj w Aście.. Ups! Przepraszam, to przecież przekazał starosta Tamas, ale Komarowski znów chwalił się czyjąś pracą,bo czym innym mógłby??? Zdjęciami w krótkich gościach na tle grzyba w szpitalu?

        • Kaziu

          Tamas przekazał kase na szpital i zaraz poszedł tam pracować… Powiatowa buraczana polityka. A obecny myśli że się go wszyscy boją ale chyba zabrnął w swojej mitomani tak bardzo, że sam się swojego otoczenia lęka 🙂

          • Boguś

            Bo mogą z nim zrobić to, co on z innymi… Takie towarzystwo

        • Rozbawiona

          Miało być „Zdjeciami w krótkich gaciach na tle grzyba w szpitalu”:) Cały Philips i nie tylko miał z tego polewkę

  • GieZlo

    Fajnie. Tylko nie bardzo rozumiem, po co w Pile parking P&R? Według mnie Piła jest po prostu za mała, by taki parking miał sens.

    • fasada

      No przecież tu jest mowa o Poznaniu, nie o Pile przez, którą można przejechać samochodem w godzinach szczytu w 10min !!

      • Obserwatorr

        Mowa jest o Pile- cały ostatni akapit. a w nim , cyt.-„…utworzenie parkingów Park&Ride i Bike&Ride…”

    • Czy wy rozumiecie znaczenie parkingu P&R?! Już sama nazwa „zaparkuj i jedź” sugeruje, że ma to służyć ograniczaniu ruchu samochodowego na rzecz komunikacji miejskiej oraz kolei. Wielkość miasta nie ma tu nic do rzeczy.

  • pilaninPL

    a będzie odtworzony 2 tor Piła-Poznań????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Obserwator

    Tytuł kakby to rzeczywiście strumień euro popłynął. 21 mln zł dla Piły to zaledwie 5 mln euro. Reszta kasy dla innych miast i kolei, z której pilanie korzystają raczej w mniejszości.

    • Ludzie jeżdżą, a w szczególności w stronę Poznania. Więc środki na tą linię jak najbardziej trafnie wydane.

  • gosc12341

    a ile otrzyma Poznań ?